Аналіз роботи методичного об’єднання класних керівників за 2020-2021 н.р.

Виховує все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше — люди.

З них на першому місці — батьки і педагоги.

А. С. Макаренко

Класний керівник творить найбільше багатство суcпільства -Людину...

В.О.Сухомлинський

Класний керівник - стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв’язує в одне ціле дитину, учителя-предметника, батьків, громадськість. Класний керівник - універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор. Він повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька.

Для учня в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Від нього залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей - великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ-неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. Інколи риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!

На виконання плану роботи школи, протягом 2020/2021 навчального року в школі було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів, яке працювало згідно плану роботи школи та плану роботи методичного об’єднання класних керівників.

Основні напрями виховання були сплановані на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України від 31.10.2011 № 1243, Концепції Нової української школи, Програми «Нова українська школа» у доступі до цінностей», затвердженої Вченими Радами Інституту проблем виховання та Інститутом модернізації змісту освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641, Стратегія національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки постанова кабінету міністрів України від 09.10.2020 р. №932.

Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

- ціннісне ставлення до себе;

- ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

- ціннісне ставлення до праці;

- ціннісне ставлення до природи;

- ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

У минулому навчальному році методичне об’єднання класних керівників працювало за вектором «Формування мобільної та виховання соціально-адаптованої особистості через співпрацю педагогів і батьків в особистісно-орієнтованому вихованні». Уся система виховної роботи була спрямована на підвищення згуртованості класних колективів, розвиток творчих здібностей учнів, пошук нових шляхів і методів роботи, які б сприяли розкриттю творчого потенціалу кожної дитини: самовираженню, самоутвердженню, самоуспіху. Повага до особистості дитини, творче натхнення вчителя стали основою щоденної праці кожного класного керівника.

До складу шкільного методичного об’єднання входять класні керівники (11) та педагог-організатор, шкільний психолог, заступник директора з НВР.

Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідає віковим особливостям учнів і спрямована на виховання у них ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави.

Плани виховної роботи класних керівників складено відповідно до методичних рекомендацій щодо планування виховної роботи в закладах освіти.

З метою виявлення обдарованих дітей та розвитку їх творчих здібностей у школі організовано роботу гуртків за інтересами. Протягом 2020-2021 н.р. у школі працювало 2 гуртки.

З метою забезпечення прав неповнолітніх громадян села на здобуття повної загальної середньої освіти проведений аналіз кількості дітей та підлітків шкільного віку в мікрорайоні школи. Класні керівники 1-9 класів склали соціальні паспорти класів.

З метою попередження та профілактики негативних проявів в учнівському середовищі протягом семестру класні керівники на батьківських зборах розглядали питання щодо роз’яснення нормативних актів, які зобов’язують батьків нести адміністративну та кримінальну відповідальність за ухилення від навчання та виховання їх неповнолітніх дітей.

Систематично проводяться рейди контролю за відвідуванням учнями школи, з метою виявлення учнів, що без поважних причин пропускають школу.

Згідно плану роботи проходили засідання Ради профілактики правопорушень. Протягом 2020-2021 н.р. велика увага приділялася збереженню життя та здоров’я учнів школи, дотримання ними правил техніки безпеки. Заступником директора з НВР ,згідно річного плану школи проводились інструктажі з класними керівниками, з метою своєчасного реагування у разі травмування учнів у побуті чи під час навчально – виховного процесу.

Класні керівники на протязі навчального року проводили батьківські збори, анкетування батьків та учнів.

Аналізуючи роботу методичного об’єднання класних керівників можна сказати про те, що класні керівники підвищують свою фахову майстерність, мають результативність у роботі з вихованцями, є активними учасниками акцій, проектів учнівського самоврядування. Недостатньою є робота класних керівників щодо друку матеріалів з виховної роботи у фахових виданнях.

Класні керівники школи мають певний досвід та напрацювання з питань виховної роботи. Тому є доцільним поділитися своїми напрацюваннями з іншими колегами. Разом з тим необхідно продовжити роботу щодо попередження негативних проявів та правопорушень в учнівському середовищі. Аналіз роботи членів методичного об’єднання дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають із проблеми методичного об’єднання реалізовано в повній мірі.

Враховуючи моніторингові дослідження, вивчивши рівень розвитку дітей визначили такі завдання виховної роботи на 2021/2022 навчальний рік:

Продовжити реалізацію нових підходів до виховання в умовах становлення НУШ та моделювання наскрізного ціннісно спрямованого виховного процесу.

Оновлювати зміст, форми і методи виховання в умовах упровадження Нової української школи.

Створювати безпечне освітнє середовище, формувати у дітей та учнівської молоді ціннісні життєві навички.

Підвищувати професійну компетентність педагогів із питань сучасних підходів до організації виховного процесу.

/Files/images/20210829_230028.jpg

Протокол №1
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класівІвано-Благодатненського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Соколівської сільської ради

від 28 серпня 2021 р

Присутні: 11 членів методичного об’єднання, голова методичної ради Перерва Ю., директор Назаренко Р., керівник гуртка Прокопчук Т.О., педагог-організатор Кондратенко Т.

Порядок денний

1. Аналіз роботи ШМО за попередній навчальний рік та визначення напрямків роботи на 2021-2022 навчальний рік.

2. Складання банку даних про дітей, які потребують підвищеної педагогічної уваги.

3. Ознайомлення з планом заходів тижня безпечного руху на дорозі.

4. Обговорення і схвалення планів виховної роботи класних керівників.

5. Про розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до діяльності гуртків та секцій за інтересами

1 питання

Слухали: Голову м/о Шаповалову А.Ю., яка ознайомила присутніх з планом роботи м/о на 2021-2022 н.р, провела анкетування серед класних керівників для визначення їхніх потреб у веденні документації класного керівника.

Ухвалили:

1. План роботи методичного об’днання на 2021-2022 н.р. затвердити.

2 питання.

Слухали: Кондратенко Т., яка ознайомила з планом заходів присвяченому тижню безпечного руху дітей на дорозі в умовах адаптивного карантину

Ухвалили:

2. Усі заходи проводити згідно плану і дотримання протии епідеміологічних заходів.

3 питання.

Слухали: керівника МО Шаповалову А.. про планування виховної роботи класними керівниками (вимоги до плану та визначення основних питань виховної діяльності). Детально обговорили перелік заходів в кожному класі з метою профілактики правопорушень та збереження життя та здоров’я учнів школи.

Ухвалили:

4. Класним керівникам опрацювати документи щодо організації роботи класного керівника та користуватися ними.

5. Оформити папки класного керівника відповідно до вимог.

Секретар: Любов ЗАРАПІНА

Керівник м/о: Анна ШАПОВАЛОВА

Кiлькiсть переглядiв: 167

Коментарi